🎾 تنیس 🎾 VRA💪: #تنیس 🎾 تنیس ورزش راکتی توپی که در دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد. این ورزش هم برای آقایان و هم بانوان و در ۳ ست و در بازی های تورنومنت های بزرگ ۵ست اجرا می شود . این بازی در بسیاری از موارد نزدیک به ۴ ساعت به درازا می انجامد. رعایت نکات تغذیه برای اجرای بهتر به ویژه در مسابقاتی که در محیط های گرم و مرطوب انجام می شود میتواند باعث افزایش حداکثری عملکرد شود. 🎾دستگاه های انرژی : ورزش تنیس نیاز به هردو سیستم هوازی و بی هوازی دارد. اجرای حرکات پرشدت و جابجایی های زیاد در مدت زمان کوتاه باعث شده است که این ورزش به آمادگی بدنی بالا نیاز داشته باشد. هم چنین باتوجه به طولانی بودن کل دوره یک مسابقه تنیس، نیاز های هوازی این رشته نیز بسیار پراهمیت است. 🎾ملاحضات تغذیه ای : اولین و با اهمیت ترین نکته در این ورزش آب رسانی کافی می باشد. باتوجه به موقعیت های استراحت در این بازی استفاده از نوشیدنی ورزشی یکی از کارآمد ترین موارد تغذیه می باشد.تامین نیاز های کربوهیدرات هم برای اجرای حرکات پر شدت هم برای استقامت کل دوره بازی بویژه لازم است. برای دستیابی نتیجه بهتر در مسابقات، ۳ الی ۴ ساعت قبل از یک مسابقه تنیس مصرف غذای کربوهیدراتی پروتئینی بسیار بسیار مناسب بوده و نوشیدن ۴۵۰ میلی لیتر آب ۲ساعت قبل از رقابت بسیار مهم است. استفاده از قمقمه های فشاری نیز میتواند راحتی استفاده از نوشیدنی های ورزشی را ایجاد کند و تمایل تنیس کاران به نوشیدن را افزایش دهد.مواد مغذی و ریز مغذی هایی که در میوه ها و سبزیجات قرار میگرد برای رفع نیاز های انرژی و مغذی ورزشکاران تنیس مهم است. دریافت کافی مواد مغذی در ورزشکاران خانم که در شرایط خاص مسابقات سر میکنند بسیارضرورری است.همچنین وضعیت آهن و کلسیم این دسته از ورزشکاران بسیار زیاد به خطر می افتد. 🎾ترکیب بدنی : تمایل ورزشکاران تنیس به کاهش توده چربی در دهه های گذشته چندین برابر شده. این ورزشکاران توده عضلانی بالا تنه ی قوی داشته تا بتوانند حداکثر قدرت را برای اجرای حرکات مخصوص تنیس استفاده کنند . ورزشکاران خانم باید توجه داشته باشند که کم کردن بیش از حد درصد چربی بدنشان باعث اختلال در فاکتور های سلامتی میشود 🎾پیشنهاد استفاده از مکمل ها: استفاده از مکمل گلوتامین برای بهبود تقویت سیستم ایمنی و هم چنین برای تنیس کارانی که در تورنومنت ها شرکت می کند برای افزایش سرعت ریکاوری میتواند بسیار سودمند باشد.استفاده از مکمل bcaa در این دسته از ورزش هایی که نیاز زیادی به استقامت دارند میتواند برای به تعویق انداختن خستگی بسیار سودمند باشد.مصرف ۲۰ گرم پروتئین وی غنی از اسید آمینه لوسین میتواند برای بازیابی و سنتز پروتئین عضلات تنیس کاران بسیار موثر باشد.مکمل ۱mr vortex برای افزایش استقامت و تمرکز ورزشکاران تنیس بسیار مناسب است. 🎾این یک اطلاعات و توصیه عمومی بوده و تفاوت ویژگی های فردی،سن،جنسیت و سطح ورزشکاران تنیس در برنامه ریزی های آن ها نقش دارد.  

مشاوره رشته های مختلف ورزشی در ویستارادین آپادانا: @Almasi_MR @vistaradinapadana

 

خواندن مقالات زیر به شما پیشنهاد می شوددسته بندی

جدیدترین محصولاتآرشیو محصولات

0 0 آرا
رای گیری مقاله
عضویت
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
دیدگاه های داخلی
نمایش تمام دیدگاه ها
0
لطفا نظر دهیدx
()
x