#پرورش_اندام

ورزش پرورش اندام و مکمل های مورد نیاز آن

ورزشکاران پرورش اندام و بدنساز ، برای دستیابی به توده عضلانی بسیار بالا و کاهش چربی خود تلاش زیادی می کنند. بدنسازان با فشار های مکرر بر هر گروه عضلانی به صورت غیر هوازی، به ساخت توده عضلانی آن گروه می پردازند. در این مرحله بدنسازان سطح انرژی خود را افزایش می دهند و با افزایش کالری دریافتی به افزایش توده عضلانی می پردازند.اما افزایش دریافت پروتئین نیز در هر مرحله وجود دارد که این نیاز، مازاد بوده و این امر موجب افزایش بار دفعی بدن خواهد شد. (ادامه)  

ترکیب بدنی:

دسته های وزنی مختلفی برای بدنسازان وجود دارد که متناسب با وزن ورزشکار . برای آنکه اندام عضلانی آن ها در مسابقات دیده شود چربی بدن بویژه چربی زیرجلدی را به شدت کاهش می دهند.البته درصد زیادی از کاهش وزن آن ها هم به دلیل کاهش شدید آب بدنشان است.

تغذیه در پرورش اندام و بدنسازی چگونه است

طبق گزاشارات متخصصان تغذیه ، میزان دریافت پروتئین غذایی و مکملی بدنسازان بسیار بیشتر از دیگر ورزشکاران است و بدنسازان بسیار بیشتر از هر رشته دیگری وابسته به مکمل های ورزشی هستند. مقدار پروتئین مورد نیاز پرورش اندام کاران ، باتوجه به جثه ی آنها تعیین می شود و هرچقدر حجم بدنساز بیشتر باشد میزان پروتئین دریافتی افزایش می یابد. افزایش کالری برای دستیابی به عضلات بزرگتر باید با افزایش کافی کربوهیدرات ها همراه باشد. کاهش وزن برای بدنسازان نباید با کاهش شدید آب بدن همراه باشد. کاهش نسبی، کل سه درشت مغذی برای کاهش وزن مورد نیاز است. (توضیح در رابطه با ۳ درشت مغذی بعد راجب کاهش دادن مصرف اون در بدنسازان)
دکتر علی محسنی متخصص تغذیه عضو انجمن غذا دارو گفت : ” تغذیه سالم مصرف کنید”

بهترین مکمل غذایی برای پرورش اندام

متاسفانه بدنسازان به صورت خودسرانه مکمل های بسیار زیادی مصرف می کنند که بیشتر اثر دارونما دارد. به گونه ای که حتی اگر مکمل اثر بیولوژیکی یا فیزیولوژیکی نداشته باشد، ورزشکار تصور می کند مکمل برای او موثر است و می تواند برای دستیابی به اهدافش مفید باشد. مکمل هایی مانند پروتئین،اسیدهای آمینه ،کراتین، کربوهیدرات و از این قبیل مکمل ها میتوانند بهترین مکمل غذایی برای پرورش اندام کاران باشند (تاثیرات مکمل های ذکر شده بیان شود)

معرفی بهترین مکمل های پرورش اندام

(مکمل های خودتون معرفی کن)  
 
نکته ویژه: رشته بدنسازی به شدت وابسته به ژنتیک است و مانند هر رشته دیگری ژنتیک و تیپ بدنی متناسب خود را دارد. مصرف خودسرانه دارو های استروئیدی و آنابولیکی تحت هیچ شرایطی، راهبرد مناسبی برای رسیدن به توده عضلانی بزرگتر نیست.

منبع : یه چیزی یه چیز دیگه

خواندن مقالات زیر به شما پیشنهاد می شوددسته بندی

جدیدترین محصولاتآرشیو محصولات

0 0 آرا
رای گیری مقاله
عضویت
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
دیدگاه های داخلی
نمایش تمام دیدگاه ها
0
لطفا نظر دهیدx
()
x